SZKOLENIE NEURODYDAKTYKA – 8 h

Główne zagadnienia zawarte w programie szkolenia:

  1. Wprowadzenie do neurodydaktyki
  • Definicja i cele neurodydaktyki
  • Zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu neurodydaktyki
  • Identyfikacja celów i korzyści z zastosowania tej dziedziny w edukacji
  1. Neurobiologiczne podstawy uczenia się
  • Przegląd procesów neurobiologicznych związanych z uczeniem się
  • Znaczenie neuronów, synaps, i plastyczności mózgowej
  1. Indywidualne style uczenia się
  • Wpływ różnorodności stylów uczenia się na proces nauczania
  • Znaczenie zrozumienia indywidualnych potrzeb i preferencji uczniów
  • Diagnoza i identyfikacja różnych stylów uczenia się
  1. Strategie dostosowane do różnych typów uczniów
  • Dostosowanie metodyk i materiałów do różnorodności stylów uczenia się
  • Praktyczne ćwiczenia na identyfikację stylów uczenia się uczniów
  1. Zasady kształtowania trwałych wspomnień
  • Pamięć krótkotrwała a pamięć długotrwała
  • Mechanizmy przechowywania informacji w mózgu
  • Strategie wspomagające przenoszenie informacji do pamięci długotrwałej
  1. Powtarzanie i umiejętność zapamiętywania
  • Rola powtarzania w procesie zapamiętywania
  • Techniki efektywnego powtarzania i utrwalania wiedzy
  1. Stres i emocje w procesie nauczania
  • Wpływ stresu na funkcjonowanie mózgu
  • Zrozumienie mechanizmów reakcji stresowej i jej wpływu na procesy poznawcze
  • Strategie radzenia sobie ze stresem
  • Znaczenie emocji w procesie uczenia się
  • Rola emocji w formowaniu wspomnień i przetwarzaniu informacji
  • Kształtowanie pozytywnych emocji w kontekście edukacji
  1. Uwaga i koncentracja w procesie nauczania
  • Neurobiologia uwagi
  • Procesy mózgowe związane z koncentracją uwagi
  • Wpływ bodźców zewnętrznych i wewnętrznych na koncentrację
  1. Ćwiczenia poprawiające koncentrację
  • Praktyczne narzędzia i techniki wspierające rozwój umiejętności skupienia uwagi
  • Tworzenie środowiska sprzyjającego koncentracji
  1. Rola motywacji w procesie uczenia się
  • Neurobiologia motywacji
  • Mechanizmy mózgowe związane z motywacją
  • Różnice indywidualne w motywacji
  • Strategie pobudzania zainteresowania i chęci do nauki
  • Wykorzystanie celów i nagród jako narzędzi motywacyjnych
  1. Technologie w neurodydaktyce
  • Rola nowoczesnych technologii w procesie nauczania
  • Zastosowanie multimediów i interaktywnych narzędzi w neurodydaktyce
  • E-learning i technologie wspomagające edukację
  • Praktyczne zastosowania technologii w kształtowaniu procesu nauczania

Szkolenie o łącznym czasie trwania 8 godzin pozwoli na dogłębne omówienie każdego z tych tematów oraz praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. Program szkolenia może zostać dopasowany do indywidualnych potrzeb Uczestników.

Uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.