SZKOLENIE NEURODYDAKTYKA – 8 h
Główne zagadnienia zawarte w programie szkolenia:
- Wprowadzenie do neurodydaktyki
- Definicja i cele neurodydaktyki
- Zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu neurodydaktyki
- Identyfikacja celów i korzyści z zastosowania tej dziedziny w edukacji
- Neurobiologiczne podstawy uczenia się
- Przegląd procesów neurobiologicznych związanych z uczeniem się
- Znaczenie neuronów, synaps, i plastyczności mózgowej
- Indywidualne style uczenia się
- Wpływ różnorodności stylów uczenia się na proces nauczania
- Znaczenie zrozumienia indywidualnych potrzeb i preferencji uczniów
- Diagnoza i identyfikacja różnych stylów uczenia się
- Strategie dostosowane do różnych typów uczniów
- Dostosowanie metodyk i materiałów do różnorodności stylów uczenia się
- Praktyczne ćwiczenia na identyfikację stylów uczenia się uczniów
- Zasady kształtowania trwałych wspomnień
- Pamięć krótkotrwała a pamięć długotrwała
- Mechanizmy przechowywania informacji w mózgu
- Strategie wspomagające przenoszenie informacji do pamięci długotrwałej
- Powtarzanie i umiejętność zapamiętywania
- Rola powtarzania w procesie zapamiętywania
- Techniki efektywnego powtarzania i utrwalania wiedzy
- Stres i emocje w procesie nauczania
- Wpływ stresu na funkcjonowanie mózgu
- Zrozumienie mechanizmów reakcji stresowej i jej wpływu na procesy poznawcze
- Strategie radzenia sobie ze stresem
- Znaczenie emocji w procesie uczenia się
- Rola emocji w formowaniu wspomnień i przetwarzaniu informacji
- Kształtowanie pozytywnych emocji w kontekście edukacji
- Uwaga i koncentracja w procesie nauczania
- Neurobiologia uwagi
- Procesy mózgowe związane z koncentracją uwagi
- Wpływ bodźców zewnętrznych i wewnętrznych na koncentrację
- Ćwiczenia poprawiające koncentrację
- Praktyczne narzędzia i techniki wspierające rozwój umiejętności skupienia uwagi
- Tworzenie środowiska sprzyjającego koncentracji
- Rola motywacji w procesie uczenia się
- Neurobiologia motywacji
- Mechanizmy mózgowe związane z motywacją
- Różnice indywidualne w motywacji
- Strategie pobudzania zainteresowania i chęci do nauki
- Wykorzystanie celów i nagród jako narzędzi motywacyjnych
- Technologie w neurodydaktyce
- Rola nowoczesnych technologii w procesie nauczania
- Zastosowanie multimediów i interaktywnych narzędzi w neurodydaktyce
- E-learning i technologie wspomagające edukację
- Praktyczne zastosowania technologii w kształtowaniu procesu nauczania
Szkolenie o łącznym czasie trwania 8 godzin pozwoli na dogłębne omówienie każdego z tych tematów oraz praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. Program szkolenia może zostać dopasowany do indywidualnych potrzeb Uczestników.
Uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.