SZKOLENIE KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA – 8 h

Główne zagadnienia zawarte w programie szkolenia:

  1. Podstawy komunikacji interpersonalnej
  • Definicja komunikacji interpersonalnej i jej znaczenie w relacjach międzyludzkich
  • Elementy skutecznej komunikacji: słuchanie, mówienie, wyrażanie uczuć i potrzeb
  • Znaczenie empatii i akceptacji w budowaniu pozytywnych relacji
  1. Słuchanie aktywne i empatia
  • Techniki słuchania aktywnego: skupienie uwagi, wyrażanie zrozumienia, zadawanie pytań otwartych
  • Rozwijanie empatii: umiejętność wczuwania się w uczucia i potrzeby drugiej osoby
  • Ćwiczenia praktyczne na rozwijanie umiejętności słuchania i empatii
  1. Wyrażanie siebie asertywnie
  • Asertywność jako zdrowa forma komunikacji między ludźmi
  • Techniki wyrażania siebie asertywnie: jasne formułowanie swoich potrzeb i granic, odmawianie, krytyka konstruktywna
  • Ćwiczenia praktyczne na rozwijanie umiejętności asertywnego wyrażania siebie
  1. Rozwiązywanie konfliktów
  • Rozpoznawanie i diagnozowanie konfliktów interpersonalnych
  • Strategie rozwiązywania konfliktów: negocjacje, mediacje, kompromis
  • Ćwiczenia praktyczne na rozwiązywanie konfliktów w różnych sytuacjach

Szkolenie o łącznym czasie trwania 8 godzin pozwoli na dogłębne omówienie każdego z tych tematów oraz praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. Program szkolenia może zostać dopasowany do indywidualnych potrzeb Uczestników.

Uczestnik otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.